Afscheid trainer Martin van Wijk

Afgelopen donderdag heeft Martin van Wijk afscheid genomen als trainer badminton bij BC Rokkeveen.
Achttien jaar lang heeft Martin nieuwe leden opgevangen die weinig ervaring met badminton hadden. Met veel geduld, schik, gedrevenheid en passie gaf Martin training. Vaak speelde hij ook nog een potje badminton mee. De training deed hij geheel belangeloos.

Begin deze maand is Martin 80 jaar geworden. Hij vindt dat een mooi moment om het stokje over te dragen. Op donderdag 7 november hebben we een clubtoernooi gehouden die in het teken van het afscheid van Martin stond. Hij kreeg direct een sportshirt aan met foto’s van hemzelf en alle spelers. Baan 7, waar hij altijd training gaf, werd deze avond de ‘Martin van Wijk’ baan. Hierop werden badmintonvaardigheden getest in de vorm van spelletjes, zoals een shuttle door een hoepel slaan. Op de overige velden werden badmintonwedstrijden gespeeld. Na afloop vond met een gezellig drankje de prijsuitreiking plaats. Martin zelf reikte de bokaal uit, die naar hem was vernoemd, aan Dennis. Hij had de meeste punten gescoord bij de spelletjes. Cadeaus en bloemen voor zijn vrouw maakten het afscheid compleet.

Geplaatst in Geen categorie.